Ulotki reklamowe to wciąż jedno z najpopularniejszych narzędzi reklamy. Firmy często wybierają ten środek komunikacji z klientami ponieważ jest stosunkowo łatwy i tani w produkcji. Ulotki możemy wykorzystać w różnych działaniach marketingowych: od targów, konferencji, po mailingi bezadresowe czy na spotkaniach biznesowych. Decydując się na zamówienie ulotki reklamowej nie musimy powtarzać oklepanych schematów – wręcz przeciwnie. Możemy wykazać się kreatywnością i nieszablonowym podejściem do tematu. Jak? To pokażemy w tym artykule.
Ulotki reklamowe w nietypowym kształcie
Najczęściej spotykane ulotki to te w formacie A6 czy DL. Jeśli chcesz wyróżnić się spośród sterty szablonowych ulotek w standardowych formatach, postaw na rozbudowane formy. W ten sposób łatwiej i na dłużej trafisz do potencjalnych klientów. Możliwości jest naprawdę wiele, a ogranicza nas jedynie własna wyobraźnia. Warto wziąć pod uwagę to ile treści chcemy zamieścić na danej ulotce, bo to jako pierwsze powinno determinować jej kształt czy format. Dopiero wtedy możemy zacząć projektować nasze materiały reklamowe.
Ulotki reklamowe, a nietypowy sposób składania
Ulotka dl? Proszę bardzo, ale dlaczego nie zrobić jej w trochę inny sposób stosując np. otwierane okienka. Ulotki składane są jedną z popularniejszych form ulotek, dlatego warto tu zastosować niestandardowe rozwiązania jakim jest właśnie ciekawa forma składania. Taki materiał reklamowy ma większą szansę zapaść w pamięć i potencjalny klient na pewno zwróci na niego uwagę. Poniżej kilka przykładów. Tak mogą wyglądać ulotki składane.
Ulotka kuponowa/wizytówkowa – oryginalny kształt uzyskany prostymi zabiegami produkcyjnymi. Pozwala w sposób czytelny i chronologiczny wyeksponować dużą ilość treści i przyciągnąć uwagę odbiorców. Format otwarty A4, format zamknięty DL, w tym 6 kuponów, które opcjonalnie możemy oderwać po perforacji. Rozwiązanie często stosowane w projektach „Member get memeber”.
Ulotka ołtarzykowa (inaczej „gejtowa”) – niestandardowa forma składania ulotki, w ołtarzyk, pozwala na ciekawą ekspozycję treści. W tym przypadku kształt ulotki dodatkowo idealnie pasuje do treści ulotki.
Ulotki typu tasiemiec w różnych formatach, pozwalają na ciekawe zaprezentowanie treści i jej stopniowanie. Rozkładana forma takich ulotek pozwala na budowanie treści w sposób bardziej rozbudowany, narastający, tworzący jakąś historię. Tego typu ulotka ma po złożeniu bardzo poręczny, kieszonkowy format, na którym możemy przekazać adresatowi sporo treści.
Tu inny rodzaj tego typu ulotki, gdzie z kwadratowej zamkniętej formy po rozłożeniu (kwadrat po kwadracie) otrzymujemy tasiemca. Kwadraty są ze sobą połączone perforacją. Ten rodzaj ulotki pozwala na umieszczenie sporej ilości treści w ulotce, zachowując jej poręczne formaty. Format zamknięty 12 x 12 cm, format otwarty 36 x 3 cm. Zadruk dwustronny.
Ulotki typu kwiatek – druk dwustronny na płatkach, na papierze kredowym lub ekologicznym, w dowolnym nakładzie. Szerokie pole do ekspozycji grafik i treści. Znajdzie się również miejsce na treść, aczkolwiek w ograniczonej ilości. Taki materiał reklamowy robi duże wrażenie i ma szerokie zastosowanie.
Ulotki przestrzenne 3D
Możemy pójść o krok dalej i zrealizować ulotkę 3D. Tak rozbudowana forma jest gwarancją przyciągnięcia uwagi klientów. Tego typu ulotki reklamowe mogą mieć dowolny format i projekt graficzny, w zależności od potrzeb. Możesz np. stworzyć ulotkę mniej lub bardziej rozbudowaną, o prostszej lub bardziej rozbudowanej konstrukcji w zależności od ilości elementów 3d. Możesz taką ulotkę zapakować np. w transparentną kopertę, która wyeksponuje swoją zawartość. Format ulotki i jej kształt determinuje ilość treści, którą chcemy na niej zawrzeć. Proces tworzenia takiej ulotki jest zawsze wieloetapowy i przy ścisłej współpracy z klientem, aby uzyskać zamierzony przez niego efekt. Pracujemy na roboczych makietach przy częstych wymianach maili i akceptów. Ostateczny akcept daje nam zielone światło na drukowanie i finalną realizację zamówienia.
Poniżej przykład ulotki 3D w prostszej formie, z jednym elementem przestrzennym.
Tu ulotki reklamowe w postaci teatrzyka 3D, których wielowarstwowość robi wrażenie. Na tylnej stronie ulotki możemy zawrzeć dodatkowe treści. Najważniejszą cechą tego typu ulotki jest jej forma przed rozłożeniem – kiedy wygląda jak płaska, zwykłą ulotka. Natomiast po otwarciu prezentuje się jak stand – ekspozytor 3D.
Tu jedna z bardziej rozbudowanych konstrukcji – wieloelementowa ulotka, która wymaga drobiazgowej konfekcji. Elementy poruszają się po rozsunięciu bocznych skrzydeł ulotki. Produkt wymaga stworzenia precyzyjnej konstrukcji, ale efekt jest intrygujący i zdecydowanie przykuwa uwagę adresatów.
Kolejny przykład ulotki 3D, w formacie zamkniętym A5. Ciekawy sposób na zaprezentowanie swoich produktów i usług w przestrzennej formie. Druk dwustronny daje dużo możliwości na wykorzystanie treści. Taki produkt znajdą Państwo również w ofercie Emersona.
Ulotki obrotowe
Ciekawą formą ulotki jest ulotka obrotowa. Możemy ją zbudować z dwóch lub trzech warstw i wykonać ją w dowolnym formacie, w zależności od potrzeb. Ulotka jest połączona plastikowym nitem, dzięki czemu koła swobodnie się obracają.
Ulotki w niespotykanym kształcie
Warto również wspomnieć o ulotkach w niespotykanych kształcie, które również świetnie wpisują się w temat ulotek kreatywnych. Mogą to być np. ulotki nawiązujące do produktu, który reklamujemy. np. folder w kształcie pizzy czy butelki, jak na załączonym zdjęciu.
Druk ulotek – surowce i uszlachetnienia
Przygotowując projekt ulotki reklamowej zawsze myślimy o produkcie finalnym, proponując określone surowce i uszlachetnienia. Oprócz tradycyjnych papierów typu kreda mat lub kreda błysk w różnej gramaturze (zadrukowanych jednostronnie lub dwustronnie) czy papier offsetowy, proponujemy naszym klientom również ekologiczne rozwiązania, jak np. papier woodstock betulla. Dla niektórych rozwiązań możemy zastosować również papier syntetyczny synaps, który jest bardzo wytrzymały i praktycznie nie do zniszczenia. Elementy na ulotkach możemy wybiórczo pokryć lakierem uv, wykonać hot stamping, czy użyć folii soft touch, która jest bardzo przyjemna w dotyku. Zawsze staramy się podpowiadać naszym klientom rodzaj papieru i najlepsze rozwiązania skrojone bezpośrednio pod ich produkty i zamawiany nakład produktu. Nie zawsze musi to być papier kredowy.
Ulotka – skuteczna forma reklamy
Ulotki mogą mieć różne zastosowanie. Niezależnie od tego, gdzie ich użyjesz – czy na tragach branżowych, konferencjach, czy wrzucisz do skrzynek pocztowych potencjalnych klientów, czy rozdasz na ulicy, warto skorzystać z dodatkowych patentów, które zwiększą skuteczność: przekazu. Takim patentem jest np. użycie kodu rabatowego, który zachęci odbiorcę do skorzystania z twojej oferty. Na koniec nie zapomnij o danych kontaktowych, ponieważ ulotka pełni również rolę twoje wizytówki firmowej.
Skontaktuj się z nami
Masz dodatkowe pytania lub chcesz zaprojektować ulotkę dla swojej firmy? Zapraszamy do kontaktu. Napisz na adres dok@emerson.pl
Sprawdź nas.
Magdalena Jagielska